Zrealizowane projekty
Wieloletnie doświadczenie w transporcie ponadgabarytowym i transporcie ładunków projektowych
Ekspresowy transport tarcicy
W tym przypadku klientowi bardzo zależało na krótkim czasie realizacji zlecenia. Aby było to możliwe, skierowaliśmy ciężarówki z ładunkiem do różnych przejść granicznych. W ten sposób zminimalizowaliśmy czas potrzebny na przekroczenie granicy. Takie zlecenia zawsze są wyzwaniem, ale chętnie się ich podejmujemy. Międzynarodowy transport towarów samochodem to jedna z naszych głównych usług.
Ekspresowy transport łodzi do Zjednoczonych Emiratów Arabskich
Jedną z usług naszej firmy jest dostawa towarów do ZEA. W przypadku tego zlecenia była to łódź, którą w krótkim czasie trzeba było przetransportować właśnie do Emiratów. Organizacji tej dostawy podjęliśmy się w ostatnim tygodniu 2019 roku. W ekspresowym tempie zorganizowaliśmy dostawę łodzi do portu załadunku i wykonaliśmy potrzebne mocowania. Takie ładunki z Polski do ZEA muszą być oczywiście transportowane w kontenerach – w tym przypadku był to kontener typu Flat Rack. Przed zapakowaniem zabezpieczyliśmy ładunek folią termokurczliwą.
30 grudnia 2019 roku łódź opuściła port. Pomimo małej ilości czasu udało się też zorganizować wszelkie dokumenty wymagane do odprawy celnej ładunku.
Stalowy ładunek ponadgabarytowy
Przedmiotem zlecenia był przewóz ładunków Polska – Chiny – w tym przypadku były to półfabrykaty stalowe. Ponieważ całkowita waga ładunku wynosiła 450 ton, to do wykonania zlecenia potrzebowaliśmy specjalistycznego sprzętu kontenerowego – Roll Trailers. Główną trudnością było to, że standardowe kontenery 20 i 40-stopowe nie pozwalają na załadunek dużych elementów, a specyfika ładunku nie pozwala na napełnianie kontenerów bez dodatkowego wyposażenia.
W tym przypadku zastosowanie kontenerów typu Roll trailer było idealnym rozwiązaniem. Oprócz wyzwania związanego z ponadgabarytowymi rozmiarami ładunku musieliśmy też wdrożyć plan przeładunku w kilku z europejskich hubów i na koniec oczywiście dostarczyć ładunki z Polski do Chin.
Piec do topienia
Kolejnym zleceniem na liście naszych osiągnięć był eksport pieca do topienia dla huty w Gwinei. Ponownie projekt został zrealizowany przy użyciu specjalistycznego sprzętu kontenerowego – Roll Trailers.
Tutaj również liczył się czas. Największym wyzwaniem był rozmiar ładunku – posiadał on 16 metrów, co przekracza maksymalną dopuszczalną długość ładunku do transportu kontenerami ponadgabarytowymi FlatRack. Jednocześnie wielkość przesyłki sprawiła, że czarterowanie całego statku (lub jego części) płynącego w kierunku Afryki Zachodniej było nieopłacalne. Sprostaliśmy jednak także temu wyzwaniu i wdrożyliśmy schemat logistyczny obejmujący załadunek pieca, przeładunek w kilku europejskich hubach oraz bezpośrednią dostawę do portu Conakry.
Sprzęt z Turcji wart 280 000 euro
Zlecenie obejmowało transport specjalistycznej maszyny o wartości 280 000 euro z Tuzli (Turcja) do Pawłodaru (Kazachstan). Ładunek umieściliśmy w dwóch samochodach ciężarowych, z których jeden przeznaczony jest do przewozu ładunków ponadgabarytowych – w tym przypadku ważył on 32 tony. Aby dostawa ładunków do Turcji była opłacalna finansowo, zdecydowaliśmy się na przeprawienie transportu promem przez Morze Kaspijskie z Azerbejdżanu do Kazachstanu. Dzięki temu klient zaoszczędził na kosztach usług transportowych, a czas zlecenia uległ znacznemu skróceniu
Eksport jachtu do Nicei
Klient zlecił nam eksport jachtu do Nicei (Francja). Główną trudnością nie były tutaj gabaryty, które komplikowały transport i operacje w porcie załadunku. Największe wyzwania były spowodowane okresem, w którym było realizowane zlecenie – była to ścisła kwarantanna związana z epidemią COVID-19. Pomimo tego utrudnienia udało nam się szybko wykonać schemat mocowań, załadować jacht do kontenera Flat Rack i zapakować go w folię termokurczliwą. Następnie ładunek został dostarczony do Marsylii, skąd został przetransportowany do zatoki w Nicei.
Oprócz samego transportu skompletowaliśmy dla klienta wszystkie dokumenty wymagane do odprawy celnej ładunku w reżimie eksportowym dla indywidualnego właściciela łodzi, a także komplet dokumentów do odprawy celnej we Francji.
Transport wyjątkowej frezarki
Czasami otrzymujemy zlecenie transportu naprawdę niecodziennych maszyn. Tak było też tym razem. Zlecono nam transport frezarki, która po rozmontowaniu zajęła aż 8 pojazdów, z czego 2 były przystosowane do przewozu ładunków ponadgabarytowych. Ponieważ zmontowany ładunek stanowi jedną sztukę, został przetworzony w ramach jednej deklaracji celnej. W związku z tym konieczne było zorganizowanie jednoczesnego przejazdu granicy i odprawy celnej przez wszystkie ciężarówki. Sytuację komplikował fakt, że dziennie możliwe było załadowanie tylko 3 ciężarówek. Poradziliśmy sobie jednak z tymi trudnościami i zorganizowaliśmy dostawę na czas. Zsynchronizowaliśmy też odprawę ładunku w taki sposób, żeby klient nie musiał ponosić dodatkowych kosztów.
Eksport wyrobów metalowych (pręty stalowe, walce metalowe)
Klient zlecił nam eksport różnych wyrobów metalowych od największych producentów hutniczych do Europy, Azji, Ameryki. Transport zrealizowaliśmy poprzez wykorzystanie parku kontenerowego oraz masowców. Wysyłka do USA, ale też Europy i Azji zawsze wiąże się z wieloma wyzwaniami. Międzynarodowy transport towarów w kontenerach jest jeszcze trudniejszy w przypadku niewymiarowych części. Żeby rozwiązać problem pakowania ciężkich, nie spaletyzowanych ładunków do kontenerów, które nie mają załadunku od góry, wykorzystaliśmy specjalistyczny sprzęt. Wszystkie operacje ładunkowe prowadzono na terminalach w porcie załadunku.
Transport łodzi
Główną trudnością przy tym zleceniu był fakt, że łódź miała wymiary 3,7 metra szerokości i 4,6 metra wysokości, co nie pozwalało na transport do portu załadunku w standardowy sposób. W związku z tym opracowaliśmy optymalną trasę transportową i w możliwie najkrótszym czasie uzyskaliśmy zezwolenia, dzięki którym możliwa była dostawa towarów drogą lądową. W tym przypadku były to dodatkowo ładunki ponadgabarytowe. W zleconym nam czasie wykonaliśmy schemat mocowania, łódź została załadowana do kontenera Flat Rack i zapakowana w folię termokurczliwą.
Wszystkie dokumenty wymagane do odprawy celnej ładunku w trybie eksportu czasowego dla indywidualnego właściciela łodzi zostały w pełni wypełnione.
Transport sprzętu dla warsztatu metalurgicznego
Projekt dotyczył transportu sprzętu potrzebnego do uruchomienia warsztatu metalurgicznego dla jednego z największych przedsiębiorstw hutniczych. Dostawa została zrealizowana z 5 krajów – Tajlandii, Chin, Indonezji, Włoch oraz Wietnamu. Tak liczna ilość państw z różnych kontynentów wymagała od nas zsynchronizowania wielu działań. Wymagany był tutaj:
- międzynarodowy transport towarów w kontenerach
- dostawa towarów drogą lądową
- międzynarodowy transport ładunków drobnicowych
- fracht morski
Projekt obejmował wyposażenie trzech linii kontenerowych – łącznie załadowaliśmy 71 kontenerów typu Flat Rack. Równocześnie transportowaliśmy sprzęt z Włoch bez użycia kontenerów, luzem na pokładzie statku, a następnie transportem drogowym do miejsca docelowego.
Główną trudnością była duża liczba pojazdów biorących udział w operacji i konieczność ścisłego przestrzegania harmonogramu dostaw sprzętu na teren zakładu metalurgicznego. Dzięki profesjonalnemu planowi udało nam się jednak zsynchronizować wszystkie działania.
40 Kontener- 53 szt.
40 Flat Rack - 83 szt.
Transport ładowarek budowlanych
Na potrzeby projektu przebudowy budynku konieczna była dostawa towarów z Chin – w tym przypadku ładowarek budowlanych. Niezbędny był tutaj oczywiście międzynarodowy transport towarów w kontenerach. Do tego konieczna była liczna flota kontenerowa. Mając na uwadze sezonowy brak sprzętu oraz napięte terminy wyznaczone przez klienta, transport realizowany był przy użyciu kilku przewoźników liniowych.
40 Kontener- 12 szt.
Transport linii do produkcji termopaneli ściennych
Zadanie zlecił nam importer specjalistycznego sprzętu do produkcji ściennych paneli termicznych. Główną trudnością było to, że zdemontowany sprzęt wymagał do transportu 8 pojazdów. W celu ograniczenia wydatków klienta postanowiliśmy zorganizować dostawę i odprawę celną w dwóch etapach: w trzech, a następnie pięciu pojazdach. W pierwszej partii dostarczono część sprzętu w ramach jednej deklaracji celnej, a w drugiej zastosowano metody, które również pozwoliły na obniżenie kosztów odprawy celnej.
Eksport mobilnego kompleksu inspekcyjnego do Myanmaru
Z uwagi na ogromną wagę sprzętu po złożeniu, sprzęt rozładunkowy w porcie docelowym nie mógł przyjąć ładunku w oryginalnej formie. Dlatego właśnie konieczny był częściowy demontaż sprzętu z wykorzystaniem kontenera na ładunki ponadgabarytowe.
Aby transport kontenera drogą morską był bezpieczny dla ładunku, został on przez nas całkowicie zafoliowany.
40 Flat Rack - 1 szt.
Eksport linii do produkcji okien
Przedmiotem zlecenia był eksport linii produkcyjnej okien metalowo-plastikowych do Meksyku. Zadanie udało nam się zrealizować w ekspresowym tempie, pomimo znacznej ilości sprzętu, wśród których przeważały te ponadgabarytowe. Dodatkowo ładunek ponadgabarytowy pakowany był w drewniane skrzynie. Fracht morski odbywał się za pośrednictwem kilku europejskich hubów.
40 Kontener- 3 szt.
40 Flat Rack - 4 szt.
Transport żurawia wieżowego
Zlecenie polegało na imporcie żurawia wieżowego z Chin do Kijowa dla wiodącej firmy budowlanej.
Zadanie wykonaliśmy przy pomocy wyposażenia kontenerowego, w tym kontenerów na ładunki ponadgabarytowe. Ponieważ liczył się czas, to transport żurawia odbył się ekspresowo. Najtrudniejszym zadaniem była konieczność dokonania odprawy celnej jednego z elementów – żurawia wieżowego, który został zdemontowany i przybył w 12 kontenerach. Również temu zadaniu sprostaliśmy i żuraw znalazł się w Kijowie we wskazanym terminie.
40 Flat Rack - 2 szt.