Firma Acland może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowym transporcie towarów w kontenerach. Mieliśmy okazję pracować przy wielu naprawdę ciekawych zleceniach, w których mogliśmy wykorzystać naszą wiedzę o transporcie ponadgabarytowym i transporcie ładunków projektowych. W artykule poznasz szczegóły trzech wyjątkowych projektów, w których wzięliśmy udział.
Ekspresowy transport łodzi do ZEA
W naszej ofercie możesz znaleźć transport morski kontenerowy (i nie tylko) do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jednemu z naszych klientów, który zdecydował się na skorzystanie z naszych usług na tej trasie, zależało na szybkim dostarczeniu łodzi. Dodatkowym utrudnieniem był fakt, że projekt przyjęliśmy w ostatnim tygodniu 2019 roku. W możliwie jak najkrótszym czasie przekazaliśmy ładunek do portu załadunku. Pamiętaliśmy przy tym o odpowiednim zabezpieczeniu towaru i skompletowaniu niezbędnych dokumentów do odprawy celnej. Dostawa w kontenerach Flat Rack zajęła 37 dni.
Stalowy ładunek ponadgabarytowy
W przypadku tego zlecenia transport kontenerowy morski dotyczył półfabrykatów stalowych. Naszym zadaniem było dostarczenie ładunku o wadze 450 ton z Polski do Chin. W tym celu wykorzystaliśmy przyczepy specjalistyczne typu Roll Trailers. Ze względu na wagę i specyfikę towaru nie mogliśmy skorzystać ze standardowych kontenerów 20 DC lub 40 HC. Polska była jednak tylko jednym z etapów wysyłki konteneru drogą morską. Podczas prac nad projektem przygotowaliśmy również szczegółowy plan przeładunku w kilku z europejskich hubów. Transport morski do Chin ostatecznie zajął 45 dni, a ładunek dotyczył 6 sztuk towaru.
Piec do topienia
Równie ambitnym projektem był eksport w kontenerach z Polski pieca topienia dla huty w Gwinei. W tym przypadku zlecenie zostało również zrealizowane przy użyciu przyczepy rolkowej. Dla klienta niezwykle ważną kwestią był czas dostarczenia kontenerów. Dostawa trwała 50 dni, co jest naprawdę dobrym wynikiem na tej trasie. Ładunek miał aż 16 metrów, co było dla nas dodatkowym wyzwaniem. Nie opłacało się czarterowanie całego statku lub jego części, dlatego zdecydowaliśmy się na załadunek pieca, przeładunek w kilku europejskich hubach oraz bezpośredni fracht morski do portu Conakry. Ładunek obejmował trzy sztuki towaru.